۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵

رئیس کل دادگستری خوزستان:

ماموران امنیتی و نظامی حمایت نشوند نظم اجتماعی مختل می شود

ماموران امنیتی و نظامی حمایت نشوند نظم اجتماعی مختل می شود

اهواز - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: چنانچه ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی مورد حمایت قرار نگیرند، اقتدار آنان خدشه‌دار می‌شود و نظم اجتماعی مختل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان خوزستان بر ضرورت صیانت از نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: نیروهای مسلح از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار و مظهر اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: در امتداد مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس، امروز نیروهای مسلح این استان در حفظ نظم و امنیت، دفاع از.... و حفظ و استمرار امنیت ادای وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: جایگاه ویژه نیروهای مسلح به واسطه مسئولیت سنگینی است که در قانون اساسی و عادی و روایات و احادیث بر عهده این دژهای مستحکم گذاشته شده است و اگر در نیروهای مسلح اقتدار و صلابت وجود دارد، به برکت مجاهدت‌های این عزیزان است.

دهقانی با بیان این‌که هرچه جایگاه و مسئولیت یک منصب بالاتر باشد، سخت‌گیری و به تبع آن مسئولیت پاسخ‌گویی نیز سنگین‌تر است، بیان کرد: غفلت، مسامحه و سهل‌انگاری و رفتارهایی که برای افراد عادی نیاز به پاسخ‌گویی ندارد، برای نیروهای مسلح قابل پاسخ‌گویی است چرا که به واسطه مسئولیت سنگینی که به عهده دارند، هرگونه قصور نیز برای آنان در حکم تقصیر است.

وی افزود: این نیروهای مقتدر که در کنار همه مسئولیت‌ها، در اجرای عدالت نیز همراه دستگاه قضائی و پیش گام در استقرار نظم و امنیت هستند، باید در اجرای این تکلیف و مسئولیت خطیر، مورد حمایت، صیانت و پشتیبانی از سوی دستگاه قضائی و سازمان نیروهای مسلح قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: چنانچه مأموران امنیتی، نظامی و انتظامی مورد حمایت قرار نگیرند، اقتدار آنان خدشه‌دار می‌شود و نظم اجتماعی مختل خواهد شد و این حمایت هم از سوی دستگاه قضائی و هم نیروهای مسلح است.

دهقانی افزود: حمایت‌های قانونی دستگاه در چارچوب قانون و در راستای حمایت از انجام وظایف و تکالیف قانونی نیروهای مسلح است.

وی با بیان این‌که در نیروهای مسلح در کنار تقوا، اخلاص، مجاهدت و تعهد، باید نظم و انضباط نیز حاکم باشد، اظهار کرد: اساس نیروهای مسلح، نظم و انضباط است و این حاکمیت نظم با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و نهادهای نظارتی، به تقویت این نیرو و پیشگیری از آثار و لطمات خسارت‌بار کمک می‌کند.

دهقانی عنوان کرد: همچنین نظارت مستمر همراه با صیانت، تدابیر مهربانانه، ارائه آموزش‌های لازم حقوقی و شغلی، اعمال دقیق و صحیح آئین‌نامه‌های انضباطی درون سازمانی، شناخت آسیب‌های موجود و تلاش برای رفع آن‌ها، موجب تقویت این نیرو شده و از آثار خسارت‌بار و تشکیل پرونده پیشگیری می‌کند.

کد خبر 6243219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha